Retouren en herroepingsrecht

Artikel 6 van 14
Overzicht

U wilt uw bestelling retour sturen? Dat kan!

Geen probleem! Hoe dat in zijn werk leggen we hier uit.

Heel eenvoudig en laagdrempelig. Er wordt ook zelden of nooit gebruik van gemaakt, dus we zijn een beetje onervaren op dat punt. Maar mocht het zich voordoen, geen probleem. Dan vind u hier alle informatie. We houden het zo simpel mogelijk.

 

De retourregeling in Jip en Janneke taal

Retour- en herroepingsrecht in Jip en Janneke taal

Uw aankoop is bij Kefirshop goed beschermd, d.m.v. de consumentenrichtlijn van de Europese Unie, zoals deze vanaf 13-6-2013 van kracht is.
U bent niet tevreden over uw aankoop, of u bedenkt zich. Wat dan?
Dan kunt u zonder opgave van redenen uw aankoop binnen een periode van 14 dagen, gerekend na ontvangst van de goederen, uw bestelling bij Kefirshop aanmelden dat u die retour wilt sturen.
Vervolgens hebt u nogmaals 14 dagen de tijd om uw bestelling daadwerkelijk retour te sturen.

Doe dit wel in de verpakking waarin u het ook ontvangen heeft, inclusief het eventueel aanwezige beschermingsmateriaal voor kwetsbare producten!

 

Uitzonderingen op het herroepingsrecht

Dit geldt met uitzondering van:

  • Alle soorten kefir (na retour is deze onverkoopbaar (kwaliteit gaat fors achteruit) en daardoor dus voor ons waardeloos geworden).

  • Viili yoghurt en jun scoby's

  • Geopende flesjes/potjes met probiotica

 

Na ontvangst van uw retour gestuurde bestelling

Wij zullen uw retourverzoek via e-mail bevestigen en binnen één week na ontvangst van de retourzending, zal het volledige aankoopbedrag, inclusief de daarin berekende verzendkosten, op uw rekening teruggestort worden.

 

Kosten voor de retourzending

De kosten voor het retour sturen van een pakket zijn voor eigen rekening. Maar dat kan tegen een gereduceerd tarief via ons. Uiteraard is dat niet verplicht en kunt u het ook volledig zelf regelen. Het tarief is € 1,- goedkoper dan wat u voor de verzending heeft betaald.
Wij verzenden dan een e-mail naar u, waarmee u zelf een retourlabel kunt downloaden en afdrukken, of u laat het PostNl agentschap dat doen.

 

Uitzondering bij levering verkeerd product

Indien een verkeerd product geleverd is, mag u die ofwel houden, of het dient teruggestuurd worden naar Kefirshop. Dit ter beoordeling van ons. Als het teruggestuurd moet worden zijn de kosten volledig voor Kefirshop. Wij regelen zo nodig een gratis retourlabel.

 

Wel of geen retourlabel printen?

Als u een pakket heeft ontvangen, kunt u via het track- en trace en retouren portaal uw retourlabel afdrukken.
Kunt u deze niet printen? Dan kunt u het toch retour sturen, mits uw pakket zonder bijzondere opties (Niet bij buren, Verzekerd, Op afspraak e.d.) naar u is verzonden. Dat kunt u via hetzelfde portaal regelen, dan kan het postagentschap het label voor u afdrukken.

 

Het in te vullen retourformulier

Hier is het benodigde Retouren invulformulier, vul deze in, verstuur het en wij nemen contact met u op voor de verdere afhandeling.
 

Bestelling nog niet verzonden

Is uw bestelling nog niet verzonden, dan kunt u uw bestelling ook te allen tijde annuleren. Uw eventuele betaling (het volledige aankoopbedrag) zal dan binnen enkele dagen, maar uiterlijk binnen één week teruggestort worden. U hoeft daar géén formulier voor in te vullen, een e-mail of belletje, met vermelding van uw ordernummer volstaat.
 

Bestelling al wel verzonden

Is de bestelling al wel verzonden, dan kan de verzending zelf niet meer geannuleerd worden. Wel kunt u het pakket weigeren (dan gaat her retour), of retour sturen. Voor het terugsturen geldt het reguliere verzendtarief min € 1,-.

Zie hierboven hoe het retourlabel te regelen.

 

De retourregeling, en nu formeel en juridisch

Indien er sprake is van een consumentenkoop, overeenkomstig de Wet verkopen op Afstand (artikel 7:5 BW), heeft de afnemer het recht (een deel van) de geleverde goederen binnen een periode van 14 werkdagen zonder opgave van reden te retourneren. Deze termijn begint op het moment dat de bestelde zaken zijn afgeleverd.

Het herroepingrecht (tegenwoordig ook wel ontbindingsrecht genoemd) geldt niet voor goederen die door hun verse aard niet kunnen worden teruggezonden, bijvoorbeeld i.v.m. hygiëne of die snel kunnen bederven, zoals onze verse, levende melkkefirkorrels en waterkefirkorrels, jun scoby, viili yoghurt en aangebroken flesjes probiotica.

Indien de afnemer na afloop van deze termijn de geleverde zaken niet aan Kefirshop heeft teruggezonden, is de koop een feit. De afnemer is gehouden, alvorens over te gaan tot terugzending, daarvan binnen de termijn van 14 werkdagen na aflevering schriftelijk melding te maken bij Kefirshop.

De afnemer dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van postbezorging. Terugzending van de zaken dient te geschieden in de originele verpakking (inclusief accessoires en bijbehorende documentatie) en in nieuwstaat verkerend. Indien de zaken bij de afnemer zijn gebruikt, bezwaard of op enige wijze beschadigd zijn geraakt, vervalt het recht op ontbinding in de zin van dit lid.

Met inachtneming van hetgeen is bepaald in de vorige zin, draagt Kefirshop er zorg voor dat binnen 14 dagen na goede ontvangst van de retourzending,

het volledige aankoopbedrag, inclusief de daarin berekende verzendkosten (maar met uitzondering van de voor de retour geldende verzendkosten) aan de afnemer, wordt terugbetaald.

Het terugzenden van de geleverde zaken komt geheel voor rekening en risico van de afnemer.

 

Het retouradres

Kefirshop
De Bredase Hunt 28
8252 JX  DRONTEN
Nederland

 

Meer informatie?

U kunt ook bellen voor meer informatie, tel. 085-1041636, of mail ons.

Mutatiedatum: 30-01-2024

Ā© 2011 - 2024 Kefirshop | sitemap | rss