Garantie

Artikel 7 van 14

Hoe onze royale garantieregeling er uit ziet

Op de verse- en gedroogde kefirkorrels die wij versturen, geven we garantie met betrekking tot kwaliteit en groei. Wel op voorwaarde dat u onze instructies (zie meegestuurde gebruiksaanwijzing) heeft opgevolgd.

Dat betekent bijvoorbeeld dat verse kefirkorrels zo spoedig mogelijk na ontvangst verwerkt zijn; het is immers een versproduct!

Verse melkkefir- en waterkefirkorrels

Verse melkkefirkorrels (links) en waterkefirkorrels rechts.


Uiteraard geven we ook op alle benodigdheden en ingrediënten garantie. Als er wat mee is, wordt het opgelost.

 

Hier geven we bij kefirkorrels altijd garantie op

We zijn overtuigd van de kwaliteit van wat wij leveren en testen die voortdurend. Maar we weten ook dat er tijdens het verzendproces weleens iets misgaat; envelop/pakket bijvoorbeeld te heet, of te koud gelegen, "mishandeld" door de postbezorger of welke oorzaak dan ook tijdens de reis naar uw huis. Kortom redenen waardoor u niet de kwaliteit krijgt die wij wel verstuurd hebben.

In die gevallen kunt u altijd rekenen op garantie, u hoeft zich dus géén zorgen te maken. We sturen u gewoon een nieuwe portie toe zonder bijkomende kosten, of we storten het volledige aankoopbedrag (inclusief verzendkosten) van de kefir terug.

 

Wat wij vragen bij een garantie aanspraak

Wel is het een vereiste om binnen 2 weken na verzending contact met ons op te nemen. Soms kunnen we u nog van informatie voorzien, waardoor de kefir alsnog goed te redden is, of het kan blijken dat er toch geen probleem is aangezien sommige symptomen niet, of niet goed geïnterpreteerd worden of zelfs zijn te verwachten.

Ook komt het voor dat klanten aannames doen die niet correct zijn. Dat je bv. lactosevrije melk kunt gebruiken met melkkefirkorrels, of honing i.c.m. waterkefirkorrels. Wat je pertinent niet moet doen!!!

Dat beschrijven we ook, maar de praktijk leert dat niet altijd alles gelezen wordt. Ook dan helpen we u daar graag mee op weg. We weten nog maar al te goed hoe onzeker onze eerste eigen schreden op het "kefirpad" waren, dat willen we u graag besparen.

 

Acclimatisatie van verse kefirkorrels na ontvangst

Bedenk wel voordat u contact opneemt, dat de kefir na ontvangst altijd zal moeten acclimatiseren. Als er na 1 a 1,5 week nog geen groei is, is er zeker iets niet goed. Als de kefir wel groeit, maar langzaam, kan het goed zijn dat na ruim 1 week ineens een groeispurt wordt ingezet. In sommige gevallen zullen we u dan ook vragen om nog even geduld te hebben.

Het spreekt voor zich dat als de resultaten niet goed zijn, u recht hebt op een garantieportie kefir.

Wij kunnen echter géén garantie bieden op bestellingen die op een verkeerd adres bezorgd worden, omdat de klant een verkeerd adres heeft opgegeven. In de bestelbevestiging staat duidelijk het adres van de klant vermeld. Ook in de verzendbevestiging wordt deze nogmaals herhaald, met het uitdrukkelijke verzoek om deze te controleren.

 

Is postbezorging het probleem?

Daar kunnen we kort over zijn: Bijna alles wat de post fout doet, lossen wij voor u op. Ook als daar (voor ons) aanvullende kosten bij komen kijken. De enige uitzondering is als u specifieke wensen op geeft, als bv.: "S.v.p. achter het hekje plaatsen indien niet thuis". Als er dan iets mee gebeurt (nat geregend, gestolen e.d.) is dat voor rekening van de klant.

Wij blijven dus in praktisch alle gevallen dus verantwoordelijk voor uw bestelling, totdat u deze letterlijk in handen heeft.

 

Kwaliteit van de verse- en gedroogde kefirkorrels

De kwaliteit van onze kefirkorrels is zonder meer goed te noemen. Nu willen wij niet zijn als de slager die zijn eigen vlees keurt, maar dat doen we ook niet.

Want de kwaliteit die wij "goed" noemen, is als zodanig beoordeeld via een onafhankelijk uitgevoerd microbiologisch analyserapport (analyserapport voor melkkefir- en voor waterkefir) per kefirsoort en natuurlijk via de klantbeoordelingen via Webwinkelkeur (Beoordeelde kwaliteit gemiddeld bijna een 10).

 

Klachten over de kwaliteit?

Toch ontvangen wij soms klachten over de kwaliteit van de kefirkorrels. En dan zijn het toch kefirkorrels van exact dezelfde batch waar andere klanten juist zo lyrisch over zijn.

Waar dat aan kan liggen, wordt hier boven al aangestipt. Wellicht zijn er nog andere mogelijke oorzaken. Maar hoe het ook zij; wij garanderen een goede kwaliteit en dus ook een daar bijpassende garantie! Ook en zelfs als er per ongeluk bij de klant dingen verkeerd zijn gegaan. We zoeken altijd naar een oplossing en bedenken dan: "Hoe zou ik zelf als klant met een klacht behandeld en benaderd willen worden?"
Als je dat bedenkt, kom je er altijd uit.

 

Aanleveren noodzakelijke informatie

Als u een garantie-aanspraak wilt doen, willen we u vragen om via een e-mail ons van de volgende informatie te voorzien:

  1. Wanneer hebt u de kefir ontvangen? En wanneer bent u begonnen met de 1e bereiding?

  2. Betreft het melkkefir of waterkefir. En bij deze laatste: verse of gedroogde korrels?

  3. Wat is het probleem precies?

  4. Was het probleem er vanaf het begin of pas later? Zo ja, na hoeveel dagen?

  5. Welke ingrediënten gebruikt u?

  6. Bij waterkefir: wat voor water gebruikt u, welke vruchten (biologisch?), welke suikersoort?

  7. Hoe bereid u de kefir?

  8. Indien mogelijk een foto van de kefir.

Het terugsturen van verse kefir heeft geen enkele zin, die heeft geen enkele waarde meer, gezien de dubbele reis die deze achter de rug heeft, waardoor de kwaliteit te zeer achteruit gaat.

 

Waarom bied Kefirshop zo'n ruimhartige garantie?

Een klein stukje van de marge die op onze verse en gedroogde kefir zit, gebruiken we om deze garantieregeling te kunnen bekostigen. En inderdaad, daardoor zijn we (bewust) wat duurder dan bv. Marktplaats. Maar bieden u wel volledige zekerheid.

Daar zijn nog meer legitieme redenen voor, die vind u terug via de pagina Verantwoording.

Mutatiedatum: 14-11-2023

© 2011 - 2024 Kefirshop | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel