Klachten? Lossen we op!
OverzichtIndien u een klacht heeft over een product of over Kefirshop
Dan hebben we het niet over praktische problemen met kefir, want daarvoor is via onze webwinkel alle noodzakelijke informatie wel beschikbaar. Nee, we bedoelen echte klachten, of ontevredenheid.
Gelukkig hebben we maar weinig ervaring met klachten. Zo hebben we in 13 jaar tijd slechts één formeel dispuut (klacht) met een klant gehad, wat via ons keurmerk van destijds is opgepakt en afgehandeld.
We zijn op dat punt dus nog 'een beetje groen' achter de oren. Er zijn uiteraard weleens klachten, maar die lossen we altijd in der minne op. Meestal blijkt het dan niet om een klacht, maar een misverstand te gaan.
Echte klacht...
Wat niet wegneemt dat er weleens iets heel erg mis kan gaan. Kwijtraken van uw bestelling, bestelling beschadigd ontvangen, productiefout, noem maar op. Waar word gewerkt, vallen er spaanders.
Het gaat er vooral om hoe je daar vervolgens mee omgaat. Dat doen we naar eer en geweten. Maar...
U hebt een klacht, of bent toch niet tevreden?
We stellen bij klachten altijd voor om eerst contact met ons op te nemen, dat vermelden we al in de verzendbevestiging van uw bestelling. In alle voornoemde situaties kunt u natuurlijk een terechte klacht hebben, maar die zijn eigenlijk altijd op te lossen en vaak ook te voorkomen.
Waar een wil is, is een weg! Laat het ons vooral weten als u niet tevreden bent! Doe dat bij voorkeur via e-mail en vermeld daarbij alles wat voor ons van belang is om uw klacht goed op te kunnen lossen.
Via onze contactpagina ziet u hoe u contact met ons op kan nemen.
U bent nog steeds niet tevreden?
U hebt contact met ons gehad, maar dat is niet-, of niet naar tevredenheid gelopen.
Dan kunt u een geschil indienen via het onafhankelijke WebwinkelKeur keurmerk die dat onpartijdig en bindend voor beide partijen zal oplossen.
Dit staat ook in onze algemene voorwaarden omschreven. Deze zijn altijd opvraagbaar en ook goedgekeurd door ons webwinkel keurmerk.
Bij WebwinkelKeur een klacht indienen
Klacht melden bij het Europees ODR-platform
Sinds 2016 geldt de verplichting voor webwinkeliers om te vermelden dat consumenten een klacht ook kunnen melden bij het Europees ODR-platform. Bij deze! We verwachten niet dat het ooit nodig zal zijn, maar het is een wettelijke verplichting en uiteraard voldoen we daar graag aan.
Klacht via ODR website indienen, indien uw klacht nog niet elders in behandeling is genomen.
Een goede klant is een tevreden klant
Daar doen wij ons 'stinkende' best voor. "Behaalde resultaten uit het verleden, bieden geen garantie voor de toekomst" luidt een gevleugelde uitspraak.
Maar toch verwachten we dat het zelden tot een geschil zal komen wat bij het keurmerk waar wij bij aangesloten zijn, aangemeld zal worden.
Ons uitgangspunt
Het principe wat wij huldigen voor, tijdens en na afronding van uw bestelling is deze:
"Behandel een ander, zoals je zelf behandeld zou willen worden." (gebaseerd op de 'gulden regel' in de Bijbel, in Mattheus 7:12).
De meeste mensen kennen de negatieve variant daarvan: "Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet!".
Dat laatste is natuurlijk ook waar, maar wij prefereren toch de positieve variant. In ons persoonlijke leven, maar ook in de omgang met al onze klanten.
We hopen dat mocht u van onze klachtenregeling gebruik moeten maken, u dat kan bevestigen!
Mutatiedatum: 27-01-2024