Beoordelingen door klanten
OverzichtUitgangspunt Kefirshop voor beoordelingen door echte klanten
Een beoordeling moet eerlijk en objectief zijn. Dat betekent dat wij (Kefirshop) op geen enkele manier invloed mogen kunnen uitoefenen op een beoordeling door een klant.
Om die reden vind u dan ook geen beoordelingen binnen onze webwinkel zelf, aangezien dat resultaat in principe te manipuleren is. "Goh, dan staan er ineens uitsluitend superlovende beoordelingen. Hoe zou dat nou kunnen?...".
Een beoordeling webshop dient dan ook controleerbaar objectief te zijn.
Slager keurt eigen vlees?
Het lijkt logisch dat de slager niet zijn eigen vlees keurt, maar toch gebeurt dat nog best veel. Vooral in webwinkels en ook bij webwinkels die kefir, andere probiotica en benodigdheden verkopen. Iedereen moet dat zelf weten natuurlijk, maar wij doen dat principieel niet. Nu niet en later ook niet.
Toevallig is het onlangs nog in het nieuws geweest; nepbeoordelingen door onbekenden, die daarvoor betaald werden door de leverancier die beoordeeld werd (november 2021). Beoordelingssites proberen daar scherp op te zijn, maar er kan altijd wat tussendoor glippen.
Er zijn ook voorbeelden van webwinkels die op hun eigen website uitsluitend lovende beoordelingen hebben staan, maar bijvoorbeeld via TrustPilot.com (waar praktisch alle webwinkels beoordeeld kunnen worden) zeer slechte beoordelingen hebben
Hieronder vind u een overzicht van externe websites van partners met beoordelingen door klanten en toezichthouders.
Beoordelingen uitsluitend door klanten (uiteraard)
Deel uw aankoopervaring met Kefirshop met anderen, zodat eventuele toekomstige klanten op een eerlijke, objectieve manier te weten kunnen komen wat ze mogen verwachten. Bovendien biedt dat voor ons weer mogelijkheden om onze producten, communicatie en dienstverlening te verbeteren. Dat beoordelen kan via verschillende, volledig onafhankelijke websites. Kefirshop heeft hier geen enkele invloed op, ook minder positieve of ronduit negatieve beoordelingen zullen geplaatst worden zodat u een eerlijk beeld krijgt.
Kefirshop review via Webwinkelkeur
We zijn sinds april 2021 aangesloten bij het keurmerk Webwinkelkeur. Indien u een bestelling plaatst, zult u automatisch na ruim een week een uitnodigings e-mail ontvangen om ons te beoordelen via Webwinkelkeur.
Dat kost u waarschijnlijk minder dan een minuut, we hebben het namelijk bewust heel simpel gehouden.
Als dank voor uw beoordeling, ontvangt u na afronden van de beoordeling een kortingscode van 10% op uw eerstvolgende aankoop bij Kefirshop.
We zijn ook opgenomen in de partnerpagina van Webwinkelkeur met zogenaamde Valued shops. Dat zijn webwinkels die zich hebben aangesloten bij het onafhankelijke keurmerk Webwinkelkeur. Wat meer zekerheid en vertrouwen betekent voor de klant.
U wilt ons beoordelen?
Dat kan, maar dan moet u wel klant geweest zijn! Anders heeft u zelf niet ervaren hoe wij werken en hoe wij op veel voor de klant belangrijke punten scoren.
Beoordelen via Webwinkelkeur
U kunt ons indien u in het verleden klant bij ons bent geweest, bij Webwinkelkeur beoordelen.
Deze beoordelingssite wordt automatisch gebruikt als u een bestelling bij ons hebt geplaatst.Beoordelen via Google
Deze vorm is wat vrijer en rechtoe rechtaan. De beleidsbepalingen van Google zijn van kracht.Beoordelen via TrustPilot
Ook de beleidsbepalingen van TrustPilot zijn hier uiteraard van kracht.
Nep beoordelingen of fake reviews
Op ieder platform zal door de beherende partij (niet Kefirshop) gewaakt worden voor nep beoordelingen.
In de jaren dat we hier nu gebruik van hebben gemaakt hebben we dit gelukkig nog niet meegemaakt. Wel vreemde of onterecht slechte beoordelingen, maar dat zijn echt uitzonderingen. Meestal staat ons commentaar er bij vermeld ter nuancering omdat er soms dingen beweerd worden die pertinent onjuist zijn.
Zo zijn er een paar gevallen van zogenaamde klanten die menen bij ons wat gekocht te hebben, wat simpelweg niet waar is (zie Google reviews). Ze noemen zaken die we wel kennen van een van onze concurrenten, maar waar we zelf principieel niet aan meedoen. Bij Webwinkelkeur (ons keurmerk) kun je prima terecht voor zoiets, maar daar komt dat eigenlijk niet voor.
Wel bij Google en dan hebben we last van 2 fenomenen:
Google houd nauwelijks toezicht op beleidsschendingen: We hebben 2 ervaringen: 1. Verzoek tot verwijdering van review van iemand die géén klant is geweest, zonder commentaar geweigerd. 2. Geen enkel bericht of oordeel van Google, zelfs niet na 1 week (zou binnen 3 dagen moeten zijn).
Onze webwinkelnaam lijkt zeer sterk op die van een andere concurrent. Wij zijn kefirshop.nl, maar je hebt ook kefirshop.eu. Voelt u hem aankomen? We krijgen dan ook af en toe klachten, of factuurvragen waarbij duidelijk blijkt dat ze bij de concurrent moeten zijn.
Dan is er nog een andere concurrent, die zoals wij daar tegen aan kijken, de boel loopt te bedriegen. Daarvan hebben we laatst nog een review gehad van iemand die blijkbaar daar klant is geweest, want die beschrijft dingen die zeer bedrieglijk zijn. Iets waar wij ons verre van wille houden.
En peuter dan Google maar eens aan het verstand, dat het een nep beoordeling betreft. Gaat niet lukken...
Maar wat en hoe een beoordeling ook is of lijkt, het blijft de mening van die persoon. En dat moet gerespecteerd worden.
Beoordelingen via andere websites
Google biede ook reviews en toont deze binnen één portaal. Het is wel zo eerlijk als je eerst klant bent geweest. Dan heb je het tenslotte zelf ervaren.
Reacties en ervaringen van klanten
Los van de beoordelingen zijn er ook heel wat mooie reacties, gedeelde recepten, ideëen e.d. die we van klanten hebben ontvangen.
Via ons voormalige gastenboek (bestaat allang niet meer), mail of berichten via (o.a.) social media.
► Klanten reacties en ervaringen
Betrouwbaarheid en veiligheid webwinkel volgens derden
Kefirshop concentreert zich op de producten, de verkoop en het contact met de klanten. De betrouwbaarheid en veiligheid laten we over aan daarin gespecialiseeerde bedrijven:
Via Webshopchecker kon u voorheen de betrouwbaarheids- en technische veiligheidsscore (ICT technisch) terugzien. Deze is opgegaan in Webwinkelkeur. Op de laatste peildatum (oktober 2023) scoorden we een 10.
Via het Goed Hart Keurmerk kunt u ook terugzien dat wij als zogenaamde 'helden' worden gezien, o.b.v. hun objectieve criteria.
Mutatiedatum: 04-02-2025