Actuele levertijd
Actuele levertijd als je nu bestelt
D.w.z.: Als je NU bestelt (vóór 14 u.), is onderstaande levertijd voor jou van toepassing. In de meeste gevallen kun je wel eerder bestellen, maar kunnen we jouw bestelling niet eerder verzenden dan de genoemde dag. Morgen, of zelfs later op de dag kan dat alweer anders zijn!
Dit overzicht wordt bijna dagelijks gewijzigd, alleen in het weekend niet of minder. De laatst doorgevoerde wijziging staat helemaal onderaan deze pagina vermeld, bij het label 'Mutatiedatum'.
Wanneer verzenden we jouw bestelling?
Voor alle duidelijkheid, hieronder wordt vermeld wanneer we de bestelling op zijn vroegst verzenden. Dat is dus niet de dag dat u het zult ontvangen! Klinkt misschien logisch, maar toch verwarren klanten regelmatig dat met elkaar. Vandaar toch even vermeld!
Voorbehoud: Tenzij een dag al is volgepland, er voldoende voorraad is, of door andere omstandigheden levering tijdelijk niet mogelijk is (dan wordt dat uiteraard vermeld).
Gedurende het weekend wordt dit overzicht niet of nauwelijks bijgewerkt. Juist dan loopt de levertijd meestal snel op!
Product | Verzending in NL vanaf | Naar buitenland (pakket) | Bijzonderheden |
Verse melkkefirkorrels waterkefirkorrels, viili en jun scoby (ook in startpakketten) | Dinsdag | Dinsdag | Let op: Wordt nooit op vrijdag verzonden! |
Mason jar met luchtslot | Nog onbekend | Nog onbekend | Groothandel heeft leveringsproblemen. Wordt aan gewerkt. |
Alle overige producten | Dinsdag | Dinsdag | Als je ook verse probiotica (kefir, jun of viili) besteld hebt, is de langst durende levertijd leidend omdat we nooit deelleveringen verzenden. |
- "Vanaf" betekent: Eerstvolgende verzendmogelijkheid op zijn vroegst vanaf genoemde werkdag. Je ontvangt het niet die dag, maar het wordt dan verzonden.
- Ontvangst is altijd 1 a 2 werkdagen later (in Nederland), 1 tot 3 werkdagen later in België. Omdat we in het weekend niet (kunnen) verzenden, zal een gedurende het weekend geplaatste bestelling, soms pas op dinsdag of zelfs woensdag (als het erg druk is) verzonden kunnen worden.
Afwijkende levertijd
- Het blijft aanhoudend druk, zowel bij ons als bij de postbezorging! Daardoor kan zo nu en dan de levertijd wat langer zijn dan gebruikelijk.
- Regelmatig is er sprake van langere levertijd van sommige artikelen, veroorzaakt doordat er bij onze toeleveranciers ook leveringsproblemen zijn. Meestal een gevolg van corona, gebrek aan grondstoffen, personeel, energieproblematiek en ook logistieke problemen.
- De overkomstduur voor andere landen dan Nederland kunnen behoorlijk variëren.
Via dit overzicht (pdf document) zie je hoe lang het pakket onderweg is, gerekend vanaf het moment van inleveren bij het postagentschap (de dag/datum die in de verzendbevestiging genoemd wordt).
Standaard levertijd (hele jaar door)
Misschien vraag je jezelf af waarom de levertijd soms oploopt, terwijl er toch voldoende voorraad is? De reden is simpel. Kefirshop is maar een klein bedrijfje en kan maximaal 30 bestellingen per dag 'behappen'. Onze kwaliteitsnorm vereist dat we daar niet aan tornen, ook niet als er toevallig ineens veel bestellingen binnenkomen.
Verzending van uw bestelling
- Als er incidenteel of plaatselijk ook andere vertragingen zijn voor de postbezorging via PostNl, dan zijn deze hier terug te vinden (o.b.v. postcodegebied).
- En hier vind je een overzicht van PostNl levertijden van verzendingen naar het buitenland (dus buiten Nederland).
- Bestellingen die naar het buitenland verzonden worden met verse kefirkorrels, worden op zijn vroegst maandag en op zijn laatst woensdag verzonden. Dat i.v.m. de langere overkomstduur.
- Alle bijzonderheden m.b.t. wanneer uw bestelling verzonden wordt (bij bv. extreem hete of koude weersomstandigheden) vind je op deze pagina terug.