Verzendkosten

Artikel 4 van 14

Verzending: Kefirshop blijft verantwoordelijk t/m de levering van uw bestelling.

🖅 Verzendkosten van de bestelling

De verzendkosten worden in alle gevallen automatisch berekend. We proberen zoveel mogelijk middels enveloppen te verzenden, aangezien dat veel goedkoper is. De grootte en het gewicht bepalen of het uiteindelijk toch een pakket wordt. De verzendkosten zijn gebaseerd op kostprijs; we verdienen er dus niets op!
Een enkele keer komt het voor dat de webwinkel afwijkende verzendkosten berekend (deze berekent het o.b.v. gewicht en niet op volume, wat afwijkingen kan geven).

Als de berekende kosten te hoog zijn, storten we het teveel betaalde altijd terug. We zijn daar scherp op, aangezien we weten dat de software van de webwinkel het een enkele keer verkeerd berekent. Als de berekende kosten te laag zijn (komt ook voor), is dat typisch pech voor ons en geluk voor u ;).

 

Verzendkosten niet 'verstopt' in winstmarge producten

Zoals gezegd hanteren wij verzendkosten tegen kostprijs, dus de kosten die wij zelf ook moeten maken, inclusief inpakmateriaal, dozen etc. Wat wij bewust niet doen - maar veel webwinkels wel - is zeer goedkope verzendtarieven hanteren, maar vervolgens de verzendkosten 'verstoppen' in de extra winstmarge op producten. Dat riekt naar een sigaar uit eigen doos.

 

1. Eerlijke verzendkosten prijs

Wij rekenen dus een eerlijke verzendkosten prijs, waarbij de winstmarge op producten niet stiekem verhoogd wordt. Dat is zoals wij werken en dat blijven we doen en daar communiceren we open over.

 

2. Invloed duurzaamheid op verzendkosten

Waar dat maar mogelijk is, recyclen wij:

  • Beschermings- en opvul materiaal - zoals bubbelplastic, gestanst karton, schuimvlokken e.d.

  • Dozen: Veel dozen die wij van toeleveranciers ontvangen, gebruiken wij weer voor verzending. Mits ze stevig zijn en zonder opzichtige reclame-aanduidingen.

Dat brengt besparingen met zich mee, waardoor we deze kosten weer af kunnen trekken op de verzendkostenprijs die u als klant betaalt. Hoe beter ons dat lukt, hoe goedkoper het wordt.

We proberen dan ook waar mogelijk met onze toeleveranciers afspraken te maken hoe zij spullen kunnen aanleveren. Dat is nog wel een uitdaging, maar we doen ons best.

Hoe Kefirshop met duurzaamheid omgaat

 

Verzending binnen Nederland

Wij hanteren bij alle verzendingen binnen Nederland het standaard PostNL tarief voor brieven (kefir past altijd prima in een bubbelenvelop), + een kleine opslag van ongeveer 0,25 voor de verzendmaterialen. Het gewicht is daarbij maatgevend.
Zodra het pakketpost wordt (indien producten worden meegestuurd die niet door de brievenbus passen), word het pakketpost en is het vaste verzendtarief: € 6,95.
Probeer indien van toepassing zoveel mogelijk producten in één verzending te combineren, om zodoende op de verzendkosten te besparen.
In sommige gevallen kan de bestelling beter in een brievenbuspakket verzonden worden, bv. i.v.m. bescherming inhoud, om verzendkosten te besparen, omdat het prima past, of omdat u er dan niet voor thuis hoeft te blijven.

Franco verzending

Indien het netto bestelbedrag € 75,- of meer bedraagt (in Nederland), vervallen de verzendkosten geheel. De post zal meestal 1 en een enkele keer 2 dagen onderweg zijn.
Let op: wij kunnen op de verzendduur geen enkele invloed uitoefenen, al zouden we dat nog zo graag willen.

 

Wees geen dief van uw eigen portemonnee

Let op: Dit zeggen we niet voor niets. Want we proberen alles zo te regelen zodat je zo weinig mogelijk portokosten betaald. Desondanks komt het zeer regelmatig voor dat een klant kiest voor 'Bezorging op dag x'. Of 'Afhalen bij postlocatie x'.

 

1. Portokosten hoger door 'ongelukkige' bezorgingskeuze

Dat mag natuurlijk, alleen kan het zijn dat door die keuze te maken, de portokosten ineens een stuk hoger zijn. Hoe dat zo? Wel, als je alléén 1 zakje kefir bestelt, zijn de portokosten aanzienlijk lager (tot wel bijna € 4,-) dan de genoemde bezorgwijzes. Dat geldt zowel voor melkkefir, waterkefir, kefirferment en viili!

 

2. Alleen 1 x kefir of viili besteld?

Kies dan in principe nooit voor 'Afhalen postlocatie' en kies geen 'Leveringsdatum'.
Je betaalt dan namelijk ALTIJD pakketkosten, terwijl het in een envelop verstuurd wordt, wat veel goedkoper uitvalt.

Wil je dat je zakje kefir op dag 'x' bezorgd wordt, vermeld dat dan bij de mededelingen. Dan houden we daar rekening mee door het 1 dag eerder te verzenden. Dan ontvang je het toch op de gewenste dag. Alleen goedkoper.

 

3. Toch een bezorgwijze als pakket gekozen?

Als je toch voor een van de pakketopties kiest, gaan wij er vanuit dat je dat bewust zo wilt. En dan laten we dat ook zo.
We hebben jaren lang klanten nagebeld, gemaild met de vraag of het echt wel de bedoeling was. En dan achteraf de verzenkosten aangepast, het verschil teruggestort en deze administratief gecorrigeerd. Daar gaat echter zoveel tijd in zitten, dat dit niet meer te verantwoorden is. Ook omdat het regelmatig een weloverwogen keuze is, waarbij de klant de meerkosten voor lief neemt.

 

Verzending naar België en andere EU-landen

Voor België en de overige landen binnen de EU gelden andere verzendtarieven. Deze worden automatisch berekend aan de hand van land, gewicht en omvang van het pakket. Uitgangspunt is dat u alleen de feitelijke kosten betaalt die wij ook moeten betalen. Wij verdienen daar dus helemaal niets op. Iedere bestelling moet verplicht in een pakket verzonden worden, al is het nog zo klein. Dat is een wettelijke bepaling, waar wij ons (helaas) aan moeten houden.
Indien het netto bestelbedrag € 85,- of meer bedraagt voor een bestelling naar België, vervallen ook hier de verzendkosten geheel.

 

Overige EU-landen

Indien het netto bestelbedrag € 90,- tot € 140 (varieert per land) of meer bedraagt, vervallen ook hier de verzendkosten geheel.

 

Hoe lang is uw bestelling onderweg naar het buitenland?

De overkomstduur per land kunt u hier via PostNl achterhalen. Wij verzenden dit uitsluitend op maandag en dinsdag, maar als er geen kefir- of kombuchaproducten in de zending zitten, ook op andere dagen.
Uiteraard houden we rekening met eventuele feestdagen van het betreffende land.

 

Verzendkosten retouren

We hanteren gereduceerde verzendkosten als een pakket retour wordt gestuurd

Indien een verkeerd product geleverd is, zijn de retourkosten voor rekening van Kefirshop. Indien gewenst leveren we een retourlabel aan die u zelf, of het PostNl agentschap voor u kan printen.

Mutatiedatum: 30-01-2024

© 2011 - 2024 Kefirshop | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel