Verzending

Artikel 3 van 14

Verzending van uw bestelling

Allereerst: Inderdaad verzending, want bestellingen kunnen niet afgehaald worden. Vanwege de simpele reden dat we geen fysieke winkel hebben en uitsluitend bestellingen verzenden.

Aangezien verse kefir, viili en jun een natuurproduct is, welke zich niet altijd even gemakkelijk laat plannen en er wisselend vraag. Het kan voorkomen dat deze niet direct leverbaar is.

Per dag verzenden we maximaal 30 bestellingen. Daardoor kan het gebeuren dat de verzending van uw bestelling doorschuift naar de eerstvolgende verzenddag daarna. Uiteraard houden we u daarvan op de hoogte.

Aangezien alle artikelen in één levering verzonden worden, is de levertijd van het artikel waar de langste levertijd op zit, maatgevend.
Bestellingen worden alleen naar EU-landen verstuurd, dit i.v.m. strenge en soms erg ingewikkelde (en dus kostbare) douanebepalingen.

 

Afwijkende verzenddagen

  • Geen

 

Vertragingen en afwijkingen door drukte met postbezorging

  • Als er incidenteel of plaatselijk ook andere vertragingen zijn voor de postbezorging via PostNl, dan zijn deze hier terug te vinden (o.b.v. postcodegebied).

  • Gedurende de decembermaand zijn er structureel vertragingen bij de postbezorging. We houden daar zoveel als mogelijk is rekening mee.

  • Aangepaste bezorging i.v.m. temperatuur

De verzending van kefirkorrels gaan wat anders in zijn werk bij extreme kou of hitte:

 

1. Verzenden gedurende winter periode

We verzenden alleen verse kefirkorrels indien het niet kouder is dan -10 graden (gemiddelde temperatuur). Komt gelukkig zelden voor.

 

2. Gedurende lente t/m herfst

Als het in de zomer warmer is dan 30 graden, of de voorspellingen gaan die richting uit, zijn er een paar mogelijkheden:

  • Gaat de verzending naar het buitenland, of sowieso in een pakket (kunt u aan de verzendkosten zien, zodra dat meer is dan € 4,95)? Dan verzenden we verse probiotica gekoeld met een duurzaam en herbruikbaar koelelement en extra geïsoleerd in een pakket. U hoeft daar niets extra voor te betalen.
    U hoeft het ook niet te vragen, als het noodzakelijk is, doen we dat standaard.

  • Alleen in Nederland voor enveloppenpost (verzendkosten altijd onder de € 4,75):

    • als u alléén kefirkorrels bestelt, of zoveel als in een envelop past, dan wachten we met de verzending, totdat het verantwoord is. Dat is als het serieus heet weer is, blijft en als er onzekerheden zijn m.b.t. de weersverwachting.

    • Soms is het ook mogelijk om een minikoelelement bij te voegen, maar dat hangt ook van het gewicht af, wat we pas op het laatste moment (voor verzending) kunnen bepalen o.b.v. het betaalde postzegeltarief. Dan geven we dat aan.

    • Voordat de enveloppen naar het postagentschap gaan, koelen we de enveloppen een aantal uren in de koelkast.

    • Mochten de weersvooruitzichten er bij nader inzien aanleiding toe geven, kan het zijn dat we de verzending van verse probiotica naar een veiliger datum doorschuiven. Uiteraard krijgt u daar bericht van.

  • Voor alle post: We brengen de post naar een airco gekoeld postagentschap laat in de middag. Al is het 35 graden; de kefirkorrels hebben er die dag gegarandeerd géén last van!

We letten op dat soort momenten ook goed op de weerberichten, omdat die per regio/land behoorlijk kunnen verschillen. En handelen daar dan natuurlijk ook naar. Als er onzekerheden zijn, kiezen we voor 'safe'.

 

Verzending pakketten

Deze worden in Nederland via PostNl geleverd. Pakketten voor België en andere EU-landen worden alleen op maandag en dinsdag (voor sommige landen ook woensdag) verzonden als er ook verse kefir in zit.
Alleen bestellingen met een inhoud waardoor de envelop anders te dik zou worden, worden in een pakket verstuurd. Met de verzendbevestiging ontvangt u ook een track en tracecode, zodat u de status van uw kefirbestelling via de website van PostNl kunt volgen.

PostNL biedt het pakket, nadat ze het hebben ontvangen, binnen Nederland na één werkdag aan. Als de geadresseerde op het moment van bezorging niet aanwezig is, zal Post het pakket proberen af te leveren bij een van de (directe) buren, of het wordt afgeleverd bij een PostNl afhaallocatie in de buurt. Indien u niet thuis bent ontvangt u een bericht, waar en vanaf wanneer u het pakket kunt ophalen.

 

Pakket bezorgen en niet thuis?

Als u niet thuis bent, ontvangt u via de mail van de Post een bevestiging wat er met het pakket gebeurd is (bij buren afgeleverd, later nog een poging, of afgeleverd bij een afhaalpunt). U ontvangt dus (vanaf 1-7-2022) géén 'Niet thuis' papiertje daarvan.
Dat betekent wel dat het cruciaal is dat uw mailadres helemaal correct ingevoerd is. We vermelden dit toch even apart, omdat het zeer regelmatig voorkomt dat er typefouten gemaakt worden. In dat geval ontvangt u géén statusinformatie van welk deel van de postbezorging dan ook.

 

Pakketten afleveren bij de buren?

Let op: Als u beslist niet wilt dat uw pakket bij de buren wordt afgeleverd, dan kunt u dit bij de opmerkingen opgeven (dit kan alleen in Nederland!). Dit betekent wel dat als er verse kefir in zit, deze dan wellicht langer onderweg zal zijn!

Als het daardoor (veel) langer onderweg is, kunnen wij helaas niet meer altijd instaan voor de kwaliteit van verse kefir.

 

Pakket afhalen bij post afhaalpunt

U kunt ook tijdens het bestelproces opgeven dat u het pakket op wilt halen bij een PostNl afhaalpunt bij u in de buurt (alleen in Nederland. Daar zijn géén meerkosten mee gemoeid.
Let op: Als uw bestelling in een envelop verstuurd wordt (geldt alléén binnen Nederland en bezorgkosten zijn dan een stuk minder), is dat niet mogelijk, aangezien u de bestelling dan via uw brievenbus ontvangt. Mocht u daar toch per ongeluk voor gekozen hebben, dan betalen we de teveel betaalde porto direct terug en wordt het alsnog in een envelop naar uw huisadres verzonden.

Bij de post afhaallocatie kan de geadresseerde in het bezit van legitimatie en de barcode, het pakket vanaf eerstvolgende werkdag tot één week daarna afhalen. Deze code hebt u overigens ook al van ons ontvangen via de verzendbevestiging, dan kunt u op de link klikken om de status te achterhalen.

 

Kies voor bezorgdatum of tijdblok

Voor pakketbezorging in Nederland geldt dat het mogelijk is om te kiezen voor een voor u gewenste dag dat het bezorgd wordt. Dat is zonder meerkosten. Enige restrictie is dat donderdag de laatste dag is dat we verse kefirkorrels kunnen verzenden, dus u kunt helaas niet voor zaterdag kiezen als 'bezorgdag'.

Ook is het mogelijk om uw pakket 's avonds op een gewenste dag te laten bezorgen. Dat is dan ergens tussen 18 en 22 u. Daarvoor geldt een meerprijs van € 1,50 die PostNl ook aan ons doorberekent.

Werkt u overdag en wilt u niet dat het bij de buren wordt aangeboden, of dat het wordt meegenomen naar een afhaallocatie, dan is dit een goede optie.

 

Brievenbuspakje

Indien u alléén kefir bestelt, wordt deze binnen Nederland altijd in een envelop verstuurd, tenzij het erg veel, zwaar of volumineus is waardoor het niet meer in een envelop past. U hoeft er dus niet voor thuis te blijven en de verzendkosten zijn laag. De webwinkel berekent automatisch of uw bestelling envelop- of pakketpost wordt.

Incidenteel komt het voor dat voor een bestelling het standaardpakket tarief gerekend wordt a € 6,95. Mocht blijken dat het toch in een brievenbuspakje verstuurd kan worden (onze webwinkel kan dat onderscheid niet maken), dan doen we dat. En als we dat doen, storten we de teveel betaalde portokosten weer terug. U hoeft dat niet door te geven, wij letten daar zelf op.

Door veranderde regelgeving is het vanaf 1-1-2020 verplicht om goederen in een pakket te verzenden naar ieder land buiten Nederland. Ook al zit er bijna niets in het pakket. De daarbij behorende duurdere verzendkosten zijn dus geen keuze van ons, maar helaas een wettelijk vereiste.

 

Meerdere bestellingen

Mocht u meerdere bestellingen kort na elkaar geplaatst hebben, dan trachten wij de verzending te combineren tot één pakket. Maar alleen als u dat wilt en ook aangeeft. Het komt namelijk voor dat klanten bewust meerdere bestellingen achter elkaar doen en spullen apart geleverd willen hebben.
Als het combineren lukt, krijgt u uiteraard de teveel betaalde porto direct teruggestort. Geef het wel altijd aan via een opmerking of aparte e-mail dat u een tweede bestelling doet of gedaan heeft, dat voorkomt verwarring.

 

Meenemen in het vliegtuig?

Dat kan, alleen zijn er dan wel wat voorzorgsmaatregelen noodzakelijk. Zeker als het om verse kefirkorrels gaat.
Ga er daarbij vanuit dat u 1 dag voor vertrek uiterlijk onze bestelling hebt ontvangen. Als u via de opmerkingen vermeld wanneer u vertrekt, houden we daar rekening mee. Kies dan ook voor ontvangst op een fictieve dag 'X'. Die datum passen wij aan, naar de daadwerkelijk gewenste ontvangstdatum. Daardoor zal ook PostNl daar rekening mee houden.

Wij kunnen er tevens voor zorgen dat verse kefirkorrels wat meer voeding dan standaard mee krijgen. U legt direct na ontvangst de kefirkorrels in de koelkast en kort voor vertrek legt u die midden in de koffer die in de ruimbagage gaat. Voeg daar de factuur bij die u ontvangen heeft, zodat douane kan zien wat het is. Zo nodig kunnen ze ons bellen voor toelichting als ze het niet vertrouwen.

Neemt u het mee in de handbagage? Dat kan, maar is wel op eigen risico. De zakjes zijn hermetisch geseald, maar er zit wel 'vloeistof' in. Ze kunnen daar moeilijk over doen!

 

Overkomstduur bestelling

Voor al onze producten geldt dat het geen probleem is als ze het aantal dagen zoals hieronder beschreven staat, onderweg is. Verse levende kefir wordt in een speciale verpakking inclusief wat voeding voor onderweg, verstuurd.

  • Nederland: Brievenpost meestal 1, soms 2 dagen. Pakketpost meestal 1, soms 2 dagen. Wij kunnen hier helaas geen invloed op uitoefenen en Kefirshop is dan ook niet verantwoordelijk als daardoor een bestelling langer onderweg is.

  • België en Duitsland: Varieert van 1 tot 3, soms 4 dagen. Indien verse kefir deel uitmaakt van de bestelling zal deze altijd maadag, of op zijn laatst dinsdag verzonden worden. Bestelt u bv. op dinsdagmiddag, dan zal het eerstvolgende verzendmoment pas op maandag de week erna zijn. Gelieve hier rekening mee te houden.

  • Overige EU-landen:
    - Als het land van bestemming er niet bij staat, kunt u dit in de opmerkingen opgeven. In dat geval zal er achteraf nog een verrekening plaatsvinden van teveel of te weinig betaalde portokosten.
    - Bij landen met douanebepalingen graag eerst aangeven welk land het betreft en wat de bestelling gaat worden. Soms zijn de douanebepalingen uitermate lastig, kostbaar en tijdrovend en daarom niet mogelijk.
    - Zie deze pagina van de website van PostNl.

 

Verzending afhankelijk van het type product

Wij verzenden altijd van maandag t/m vrijdag. Donderdag is de laatste verzenddag van verse levende kefirkorrels, voor het buitenland (buiten Nederland) wordt er uitsluitend op maandag, dinsdag en in enkele gevallen ook woensdag (België) verzonden.

Het kan voorkomen dat post die vrijdag verstuurd is, pas op dinsdag aankomt. Dat is omdat post 2 dagen onderweg kan zijn en er op zondag en maandag niets bezorgd wordt.

 

Verzending afhankelijk van het moment van bestellen

Vooral de 1e helft van de week is doorgaans volgeboekt met bestellingen (bestellingen van het weekend moeten dan nog verwerkt worden), waardoor uw bestelling weleens 1 of 2 dagen doorschuift. Doordat we in het weekend veel minder werken, kan het voorkomen dat we op een bestelling die vrijdag t/m zondag geplaatst is, pas op de maandag daarna reageren. Wel wordt er het hele weekend door besteld, waardoor de levertijd gedurende die periode de neiging heeft met 1 of 2 dagen op te lopen.

Mutatiedatum: 12-01-2024

© 2011 - 2024 Kefirshop | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel