Wijziging in postbezorging buiten Nederland

2019, December - Aangepaste postbezorging buiten Nederland

Vorige Artikel 7 van 9 Volgende

Wat verandert er?

Helaas gaat er vanaf 2020 het e.e.a. veranderen in de postberzorging naar België. Er mogen namelijk géén goederen meer in een envelop verstuurd worden. En als een klant alleen verse of gedroogde kefir bestelt, werd dat t/m 2019 altijd in een envelop verstuurd. Dat mag niet meer en als we dat toch zouden doen lopen we een grote kans dat de zending open gemaakt wordt, of zelfs vernietigd.

Daar zit niemand op te wachten. Dat betekent dat ALLES wat naar België verzonden gaat worden, vanaf 2020 in een pakket verstuurd MOET worden. En dat betekent weer dat dat helaas een stukje duurder gaat worden (pakkettarief, zie deze pagina).
Ook zal er meer informatie via het verzendlabel geboden moeten worden, zodat overheden beter zicht krijgen op wat er allemaal het land binnenkomt.

Laatste week van december

We zijn genoodzaakt om in de laatste week van december in alle gevallen pakkettarief te berekenen voor een zending naar het buitenland. Dat is omdat de kans bestaat, dat als we die week een envelop met bv. verse kefir versturen, deze pas in het nieuwe jaar (door postvertragingen) verwerkt wordt in het buitenland. Die envelop voldoet dan niet meer aan de nieuwe voorwaarden (mag niet meer), waardoor de post niet meer bezorgd zal worden. Dat risico gaan we niet nemen. Mocht het zo zijn dat we een zending toch in een envelop kunnen versturen en u heeft pakkettarief betaald, dan storten we de teveel betaalde porto direct terug.
 

Voordelen

'Elk nadeel heeft zijn voordeel', dat geldt ook hier. Een pakket met barcode- en track en trace zorgt ervoor dat de klant altijd kan achterhalen wat de status is van het pakket en wanneer het dus verwacht mag worden.

Ook is het automatisch verzekerd, dus als er wat fout gaat - wat bij enveloppen helaas nogal eens gebeurde - kan dat op eenvoudige wijze rechtgezet gaan worden, zonder dat de klant of wij daar minder van worden.

De tarieven zijn zeer binnenkort bekend en zoals gebruikelijk verzenden we ook dan weer tegen kostprijs, dus zonder enige vorm van winst.
 

Aanpassingen webwinkel

Om het automatisch berekenen van de juiste verzendtarieven mogelijk te maken, plus de daarbij behorende geautomatiseerde koppelingen, wordt bij PostNl, Mijnwebwinkel, MyParcel en Kefirshop het nodige werk verricht om dit tijdig allemaal mogelijk te maken. Het kan zijn dat dat niet altijd lukt, aangezien de bezetting de laatste paar weken bij genoemde bedrijven krap is.
Door alle onderhoudswerkzaamheden kan het zijn dat er dagen zijn dat klanten uit het buitenland (tijdelijk) niet kunnen bestellen, totdat alle hobbels opgelost zijn.

Uiteraard doen we er alles aan om dat te voorkomen, maar volledig uitsluiten kunnen we het niet.

© 2011 - 2020 Kefirshop | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel