Verzending

Onderwerpen

 

Algemeen

Aangezien kefir een natuurproduct is, welke zich niet altijd even gemakkelijk laat plannen en er wisselend vraag is naar verse kefir, kan het voorkomen dat deze niet direct leverbaar is.

Per dag verzenden we maximaal 30 bestellingen. Daardoor kan het voorkomen dat de verzending van uw bestelling doorschuift naar de eerstvolgende verzenddag daarna. Uiteraard houden we u daarvan op de hoogte.
Aangezien alle artikelen in één levering verzonden worden, is de levertijd van het artikel waar de langste levertijd op zit, maatgevend.
Bestellingen worden alleen naar EU-landen verstuurd, dit i.v.m. strenge en soms erg ingewikkelde (en dus kostbare) douanebepalingen.

 

Dagen waarop er géén bestellingen verzonden worden

  • Iedere vrijdag: géén verse levende melkkefir- en waterkefirkorrels binnen Nederland.
  • Vanaf woensdag t/m vrijdag: géén verse levende melkkefir- en waterkefirkorrels naar het buitenland.
  • Van vrijdag 11 september t/m 27 september (gesloten).

Aangepaste bezorging i.v.m. temperatuur

  • Wanneer het warmer is dan 30 graden, of kouder dan -10 graden gaat het wat anders. Meer informatie (kan per dag veranderen) vind u op de pagina van de actuele levertijd.
     

Pakketten

Deze worden in Nederland via PostNl geleverd. Pakketten voor België en andere EU-landen worden alleen op maandag en dinsdag verzonden als er ook verse kefir in zit.
Alleen bestellingen met een inhoud waardoor de envelop anders te dik zou worden, worden in een pakket verstuurd. Met de verzendbevestiging ontvangt u ook een track en tracecode, zodat u de status van uw kefirbestelling via de website van PostNl kunt volgen.
PostNL biedt het pakket, nadat ze het hebben ontvangen, binnen Nederland na één werkdag aan. Als de geadresseerde op het moment van bezorging niet aanwezig is, zal Post het pakket proberen af te leveren bij een van de (directe) buren, of het wordt afgeleverd bij een PostNl afhaallocatie in de buurt. Indien u niet thuis bent ontvangt u een bericht, waar en vanaf wanneer u het pakket kunt ophalen.

 

Pakketten afleveren bij de buren?

Let op: Als u beslist niet wilt dat uw pakket bij de buren wordt afgeleverd, dan kunt u dit bij de opmerkingen opgeven (dit kan alleen in Nederland!). Dit betekent wel dat als er verse kefir in zit, deze dan wellicht langer onderweg zal zijn! Als het daardoor (veel) langer onderweg is, kunnen wij helaas niet meer altijd instaan voor de kwaliteit van verse kefir.
 

Pakket afhalen bij post afhaalpunt

U kunt ook tijdens het bestelproces opgeven dat u het pakket op wilt halen bij een PostNl afhaalpunt bij u in de buurt (alleen in Nederland (tijdelijk niet in België i.v.m. de coronapandemie). Daar zijn géén meerkosten mee gemoeid.
Let op: Als uw bestelling in een envelop verstuurd wordt (geldt alléén binnen Nederland en bezorgkosten zijn dan een stuk minder), is dat niet mogelijk, aangezien u de bestelling dan via uw brievenbus ontvangt. Mocht u daar toch per ongeluk voor gekozen hebben, dan betalen we de teveel betaalde porto direct terug en wordt het alsnog in een envelop naar uw huisadres verzonden.
Bij de post afhaallocatie kan de geadresseerde in het bezit van legitimatie en de barcode, het pakket vanaf eerstvolgende werkdag tot één week daarna afhalen. Deze code heeft u overigens ook al van ons ontvangen via de verzendbevestiging, dan kunt u op de link klikken om de status te achterhalen.

 

Pakket: kiezen voor bezorgdatum / tijdblok

Voor pakketbezorging in Nederland geldt dat het mogelijk is om te kiezen voor een voor u gewenste dag dat het bezorgd wordt. Dat is zonder meerkosten. Enige restrictie is dat donderdag de laatste dag is dat we verse kefirkorrels kunnen verzenden, dus u kunt dan niet voor zaterdag kiezen als 'bezorgdag'.
Ook is het mogelijk om uw pakket 's avonds op een gewenste dag te laten bezorgen. Dat is dan ergens tussen 18 en 22 u. Daarvoor geldt een meerprijs van € 1,25 die ook wij extra kwijt zijn.

 

Brievenbuspakje

Indien u alléén kefir bestelt, wordt deze binnen Nederland altijd in een envelop verstuurd, tenzij het erg veel, zwaar of volumineus is waardoor het niet meer in een envelop past. U hoeft er dus niet voor thuis te blijven en de verzendkosten zijn laag. De webwinkel berekent automatisch of uw bestelling envelop- of pakketpost wordt.
Door veranderde regelgeving is het vanaf 1-1-2020 verplicht om goederen in een pakket te verzenden naar ieder land buiten Nederland. Ook al zit er bijna niets in het pakket. De daarbij behorende duurdere verzendkosten zijn dus geen keuze van ons, maar helaas een wettelijk vereiste.
 

Meerdere bestellingen

Mocht u meerdere bestellingen kort na elkaar geplaatst hebben, dan trachten wij de verzending te combineren tot één pakket. Maar alleen als u dat wilt en ook aangeeft. Het komt namelijk voor dat klanten bewust meerdere bestellingen achter elkaar doen en spullen apart geleverd willen hebben.
Als het combineren lukt, krijgt u uiteraard de teveel betaalde porto direct teruggestort. Geef het wel altijd aan via een opmerking of aparte e-mail dat u een tweede bestelling doet of gedaan heeft, dat voorkomt verwarring.

 

Overkomstduur bestelling

Voor al onze producten geldt dat het geen probleem is als ze het aantal dagen zoals hieronder beschreven staat, onderweg is. Verse levende kefir wordt in een speciale verpakking inclusief wat voeding voor onderweg, verstuurd.

  • Nederland: Brievenpost meestal 1, soms 2 dagen. Pakketpost meestal 1, soms 2 dagen. Wij kunnen hier helaas geen invloed op uitoefenen en Kefirshop is dan ook niet verantwoordelijk als daardoor een bestelling langer onderweg is.
  • België en Duitsland: Varieert van 1 tot 3, soms 4 dagen. Indien verse kefir deel uitmaakt van de bestelling zal deze altijd maadag, of op zijn laatst dinsdag verzonden worden. Bestelt u bv. op dinsdagmiddag, dan zal het eerstvolgende verzendmoment pas op maandag de week erna zijn. Gelieve hier rekening mee te houden.
  • Overige EU-landen:
    - Als het land van bestemming er niet bij staat, kunt u dit in de opmerkingen opgeven. In dat geval zal er achteraf nog een verrekening plaatsvinden van teveel of te weinig betaalde portokosten.
    - Bij landen met douanebepalingen graag eerst aangeven welk land het betreft en wat de bestelling gaat worden. Soms zijn de douanebepalingen uitermate lastig, kostbaar en tijdrovend en daarom niet mogelijk.
    - Zie deze pagina van de website van PostNl.

 

Verzending afhankelijk van het type product

Wij verzenden altijd van maandag t/m vrijdag. Donderdag is de laatste verzenddag van verse levende kefirkorrels, voor het buitenland (buiten Nederland) wordt er uitsluitend op maandag en dinsdag verzonden. Het kan voorkomen dat post die vrijdag verstuurd is, pas op dinsdag aankomt. Dat is omdat post 2 dagen onderweg kan zijn en er op zondag en maandag niets bezorgd wordt.

 

Verzending afhankelijk van het moment van bestellen

Vooral de 1e helft van de week is doorgaans volgeboekt met bestellingen (bestellingen van het weekend moeten dan nog verwerkt worden), waardoor uw bestelling weleens 1 of 2 dagen doorschuift. Doordat we in het weekend veel minder werken, kan het voorkomen dat we op een bestelling die vrijdag t/m zondag geplaatst is, pas op de maandag daarna reageren. Wel wordt er het hele weekend door besteld, waardoor de levertijd gedurende die periode de neiging heeft met 1 of 2 dagen op te lopen.

© 2011 - 2020 Kefirshop | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel