Verzending

Algemeen

Aangezien kefir een natuurproduct is, welke zich niet altijd even gemakkelijk laat plannen en er wisselend vraag is naar verse kefir, kan het voorkomen dat deze niet direct leverbaar is.

Per dag verzenden we maximaal 25 bestellingen. Daardoor kan het voorkomen dat de verzending van uw bestelling doorschuift naar de eerstvolgende verzenddag daarna. Uiteraard houden we u daarvan op de hoogte.
Aangezien alle artikelen in één levering verzonden worden, is de levertijd van het artikel waar de langste levertijd op zit, maatgevend.
Bestellingen worden alleen naar EU-landen verstuurd, dit i.v.m. strenge en soms erg ingewikkelde (en dus dure) douanebepalingen.

 

Dagen waarop er geen bestellingen verzonden worden

  • Iedere woensdag t/m vrijdag: géén verse kefir naar het buitenland. Is dinsdag al volgepland, dan schuift de verzending automatisch door naar de maandag de week er op.
  • Iedere vrijdag: geen verse levende melkkefir en waterkefir.
  • Wanneer het warmer is dan 30 graden, of kouder dan -10 graden, wordt er geen verse kefir (en startpakketten, waar verse kefir bij zit) verstuurd.
     

Afwijkende levertijden

  • Als er via PostNl in Nederland vertragingen zijn, of afwijkingen in de postafhandeling (bv. rond de feestdagen), kunt u dat hier terugzien en hier.

 

Pakketten

Deze worden in Nederland via PostNl geleverd. Pakketten voor België en andere EU-landen worden alleen op maandag en dinsdag verzonden.
Alleen bestellingen met een inhoud waardoor de envelop anders te dik zou worden, worden in een pakket verstuurd. Met de verzendbevestiging ontvangt u ook een track en tracecode, zodat u de status van uw kefirbestelling via de website van PostNl kunt volgen.
PostNL biedt het pakket, nadat ze het hebben ontvangen, binnen Nederland na één werkdag aan. Als de geadresseerde op het moment van bezorging niet aanwezig is, zal Post het pakket proberen af te leveren bij een van de (directe) buren en bericht de geadresseerde daar vervolgens over. Indien het pakket ook niet bij de buren bezorgd kan worden, neemt de koerier het pakket weer mee. Ook in dit geval zal de koerier daar een bericht over achterlaten. Op dit briefje staat een code, daarmee kan de geadresseerde via internet de bezorg- dag en locatie wijzigen. Als dit niet gebeurt zal de koerier het pakket de volgende werkdag opnieuw proberen aan te bieden. Wanneer de koerier er ook bij de tweede poging niet in slaagt om het pakket (bij de buren) af te leveren, wordt het pakket naar de dichtstbijzijnde afhaallocatie gebracht. Hier kan de geadresseerde in het bezit van legitimatie en de barcode, het pakket vanaf volgende dag tot drie weken afhalen. Deze code heeft u overigens ook al van ons ontvangen via de verzendbevestiging, dan kunt u op de link klikken om de status te achterhalen.

Pakketten afleveren bij de buren?

Let op: Als u beslist niet wilt dat uw pakket bij de buren wordt afgeleverd, dan kunt u dit bij de opmerkingen aangeven. Dan wordt het o.b.v. uw handtekening verstuurd. Dit betekent wel dat als er verse kefir in zit, deze dan langer onderweg zal zijn. Als het daardoor langer onderweg is, kunnen wij helaas niet meer instaan voor de kwaliteit van verse kefir.

Meerdere bestellingen

Mocht u meerdere bestellingen kort na elkaar geplaatst hebben, dan zullen wij altijd trachten de verzending te combineren tot één pakket. Als dat lukt, krijgt u uiteraard de teveel betaalde porto direct teruggestort. Geef het wel altijd aan via een opmerking of aparte mail dat u een tweede bestelling doet of gedaan heeft, dat voorkomt verwarring.

Brievenbuspost

Indien u alleen kefir bestelt, wordt deze altijd in een envelop verstuurd (tenzij het erg veel is). U hoeft er dus niet voor thuis te blijven en de verzendkosten zijn laag. De webwinkel berekent automatisch of uw bestelling envelop- of pakketpost wordt.


Overkomstduur bestelling:

Voor al onze producten geldt dat het geen probleem is als ze het aantal dagen zoals hieronder beschreven staat, onderweg is. Verse levende kefir wordt in een speciale verpakking inclusief wat voeding voor onderweg, verstuurd.

  • Nederland: Brievenpost meestal 1, soms 2 dagen. Pakketpost meestal 1, soms 2 dagen. Wij kunnen hier helaas geen invloed op uitoefenen en Kefirshop is dan ook niet verantwoordelijk als daardoor een bestelling langer onderweg is.
  • België en Duitsland: Varieert van 1 tot 3, soms 4 dagen. Indien verse kefir deel uitmaakt van de bestelling zal deze altijd maadag, of op zijn laatst dinsdag verzonden worden.
  • Overige EU-landen:
    - Als het land van bestemming er niet bij staat, kunt u dit in de opmerkingen opgeven. In dat geval zal er achteraf nog een verrekening plaatsvinden van teveel of te weinig betaalde portokosten.
    - Bij landen met douanebepalingen graag eerst aangeven welk land het betreft en wat de bestelling gaat worden. Soms zijn de douanebepalingen uitermate lastig, kostbaar en tijdrovend en daarom niet mogelijk.
    - Zie deze pagina van de website van PostNl.

 

Verzending afhankelijk van het type product

Wij verzenden altijd van maandag t/m vrijdag. Donderdag is de laatste verzenddag van verse, levende kefirkorrels, voor het buitenland wordt er uitsluitend op maandag en dinsdag verzonden. Het kan voorkomen dat post die vrijdag verstuurd is, pas op dinsdag aankomt. Dat is omdat post 2 dagen onderweg kan zijn en er op zondag en maandag niets bezorgd wordt.

 

Verzending afhankelijk van het moment van bestellen

Vooral de 1e helft van de week is doorgaans volgeboekt met bestellingen (bestellingen van het weekend moeten dan nog verwerkt worden), waardoor uw bestelling weleens 1 of 2 dagen doorschuift. Doordat we in het weekend veel minder werken, kan het voorkomen dat we op een bestelling die vrijdag t/m zondag geplaatst is, pas op de maandag daarna reageren. Wel wordt er het hele weekend door besteld, waardoor de levertijd gedurende die periode de neiging heeft met 1 of 2 dagen op te lopen.

© 2011 - 2017 Kefirshop | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel
Voor een correcte werking maakt deze website gebruik van cookies. Accepteren Meer informatie
Wat is een cookie? Een cookie is een klein tekstbestand dat bij je bezoek aan een website naar je computer wordt gestuurd. Zowel deze website als andere partijen kunnen cookies plaatsen. Waar worden cookies voor gebruikt? Deze website gebruikt cookies om het gebruiksgemak en de prestaties van de website te verbeteren. Met behulp van cookies zorgen we er onder andere voor dat je bij een bezoek aan onze site niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. Cookies maken het surfen op de site dus een stuk prettiger. Er bestaan verschillende typen cookies. Deze website maakt gebruik van permanente cookies en sessie cookies. Permanente cookies: Hiermee kan de website speciaal op jouw voorkeuren worden ingesteld. Bijvoorbeeld om jouw toestemming tot het plaatsen van cookies te onthouden. Hierdoor hoef je niet steeds jouw voorkeuren te herhalen waardoor je tijd bespaart en gemakkelijker door de webwinkel navigeert. Permanente cookies kun je verwijderen via de instellingen van je browser. Sessie cookies: Met behulp van een sessie cookie kunnen we zien welke onderdelen van de website je met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen de webwinkel daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra je jouw browser afsluit. Met welk specifiek doel plaatst deze website cookies? Deze website plaatst cookies om de volgende redenen: Winkelwagen (functionele cookie): Onthouden welke producten in je winkelmandje liggen. Zonder deze cookie kun je geen producten bestellen of in je winkelmandje plaatsen. Cookiekeuze (functionele cookie): Onthouden of je ons toestemming hebt gegeven tot het plaatsen van cookies. Google Analytics (tracking cookie): Meten hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden en hier met rapportages inzicht in proberen te verkrijgen. Google AdWords (tracking cookie): Meten we hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden. Deze kennis gebruiken we om onze AdWords campagnes te verbeteren. Facebook (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Facebook pagina te 'liken'. Deze button werkt door middel van code die van Facebook zelf afkomstig is. Twitter (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Twitter pagina te volgen. Deze button werkt door middel van code die van Twitter zelf afkomstig is. AddThis (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze content te delen via Facebook, Twitter, Hyves en diverse andere social media websites. Hoe kan ik cookies beheren of verwijderen? Meestal kunnen cookies worden beheerd, bewerkt en verwijderd via je browser. Meer informatie over het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan je vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van jouw browser.