Garantie
Wanneer wel en wanneer niet?
Op de verse- en gedroogde kefirkorrels die wij versturen, geven we garantie met betrekking tot kwaliteit en groei.
We zijn overtuigd van de kwaliteit van wat wij leveren en testen die voortdurend. Maar we weten ook dat er tijdens het verzendproces weleens iets misgaat; envelop/pakket bijvoorbeeld te heet, of te koud gelegen, "mishandeld" door de postbezorger of welke oorzaak dan ook tijdens de reis naar uw huis. Kortom redenen waardoor u niet de kwaliteit krijgt die wij wel verstuurd hebben.
In die gevallen kunt u altijd rekenen op garantie, u hoeft zich dus zorgen te maken. We sturen u gewoon een nieuwe portie toe zonder bijkomende kosten, of we storten het volledige aankoopbedrag (inclusief verzendkosten) van de kefir terug.
Wel is het een vereiste om binnen één week na verzending contact met ons op te nemen. Soms kunnen we u nog van informatie voorzien, waardoor de kefir alsnog goed te redden is, of het kan blijken dat er toch geen probleem is aangezien sommige symptomen niet, of niet goed geïnterpreteerd worden of zelfs te zijn verwachten. Ook dan helpen we u daar graag mee op weg. We weten nog maar al te goed hoe onzeker onze eerste eigen schreden op het "kefirpad" waren, dat willen we u graag besparen.
Bedenk wel voordat u contact opneemt, dat de kefir na ontvangst altijd zal moeten acclimatiseren. Als er na 1 a 1,5 week nog geen groei is, is er iets niet goed. Als de kefir wel groeit, maar langzaam, kan het goed zijn dat na ruim 1 week ineens een groeispurt wordt ingezet. In sommige gevallen zullen we u dan ook vragen om nog even geduld te hebben. Het spreekt voor zich dat als de resultaten niet goed zijn, u recht hebt op een garantieportie kefir.
Wij kunnen echter géén garantie bieden op bestellingen die op een verkeerd adres bezorgd worden, omdat de klant een verkeerd adres heeft opgegeven. In de bestelbevestiging staat duidelijk het adres van de klant vermeld. Ook in de verzendbevestiging wordt deze nogmaals herhaald, met het uitdrukkelijke verzoek om deze te controleren.
Aanleveren informatie
Als u een garantie-aanspraak wilt doen, willen we u vragen om via een e-mail ons van de volgende informatie te voorzien:
- Wanneer heeft u de kefir ontvangen?
- Betreft het melkkefir of waterkefir. En bij deze laatste: verse of gedroogde korrels?
- Wat is het probleem precies?
- Was het probleem er vanaf het begin of pas later? Zo ja, na hoeveel dagen?
- Welke ingrediënten gebruikt u?
- Bij waterkefir: wat voor water gebruikt u, welke vruchten (biologisch?), welke suikersoort?
- Hoe bereid u de kefir?
- Indien mogelijk een foto van de kefir.
Het terugsturen van verse kefir heeft geen enkele zin, die heeft geen enkele waarde meer, gezien de dubbele reis die deze achter de rug heeft, waardoor de kwaliteit te zeer achteruit gaat.
Een klein stukje van de marge die op onze producten zit, gebruiken we om deze garantieregeling te kunnen bekostigen. En inderdaad, daardoor zijn we (bewust) wat duurder dan Marktplaats. Daar zijn nog meer legitieme redenen voor, die vind u terug via de pagina Verantwoording.
Aanbieding
Gastenboek
-
31-08-2019 - Vandaag eindelijk mijn pakket binnen bij de eerste levering van... lees meer
-
30-04-2019 - Vrijdag jl. waren de verse waterkefirkorrels binnen met vijgen en... lees meer
-
03-04-2019 - Sinds enkele weken maak ik waterkefir. Heerlijk. Het is gewoon... lees meer