Kunnen bestellingen wel geleverd worden?

2020, Maart t/m juni - Bestellingen en corona?

Vorige Artikel 2 van 9 Volgende

April / Mei

De bezorgers van PostNl doen er alles aan om contact met de klant te minimaliseren. Voor contactloze bezorging van post of pakketten waarvoor moet worden getekend (alleen bij afhalen en verzekerde zendingen (boven € 60,-)), wordt gevraagd om een geldig legitimatiebewijs (paspoort of rijbewijs) bij de hand te hebben. Geef de drie laatste tekens hiervan door aan de bezorger. Die tekent daarmee dan voor de ontvangst van je pakket.
Ook het door ons informeren van klanten wanneer de bestelling verzonden wordt, zal soms pas later mogelijk zijn door alle drukte.

Lockdown?

Mocht er een volledige lockdown komen, waardoor post niet meer bezorgd kan worden, dan zullen we alle nog openstaande bestellingen annuleren, u direct informeren en het volledige aankoopbedrag uiteraard terugstorten.

Woont u in België? Dan kunnen we niet 100% garanderen dat u uw pakket snel zult ontvangen, doordat er sprake is van vertragingen. Eventuele schade (verse kefirkorrels) als gevolg daarvan kunnen wij niet vergoeden. Voorlopig alleen verzending van pakketten met verse kefirkorrels naar België op maandag. Verzending naar afhaallocaties in België is tijdelijk niet mogelijk omdat een deel daarvan gesloten is en andere volgen.
 

31 Maart:

Ter geruststelling: Wij zorgen wij voor een zeer strikte hygiëne bij zowel de kefirbereiding als het verpakken van kefir. U kunt er dan ook zeker van zijn dat de verse kefirkorrels niet door mensenhanden zijn aangeraakt! U loopt dus geen enkel risico op coronabesmetting via uw bestelling.
De eerder gemelde drukte (zie 17 maart) is extreem geweest, maar het lijkt er op dat het nu langzaam gaat normaliseren. Dat betekent dat we bezig zijn om achterstanden weg te werken. Het kan dus nog even duren voordat de levertijd weer op de gebruikelijke "1 werkdag" staat.

 

20 maart:

Doordat afhaallocaties van PostNl in België gesloten zijn, kan er door klanten uit België helaas niet meer gekozen worden voor "Afhalen bij afhaallocatie".
Zodra dit weer wel mogelijk is, zullen we dat communiceren.

 

17 Maart:

Op dit moment is het druk en dat is het al meer dan een week. Zeg maar extreem druk. We blijven zolang we kunnen alle bestellingen leveren. Zolang we voldoende voorraad hebben. Eigen voorraad is geen probleem, maar leveringen via de groothandel kan een probleem worden. Ook is het mogelijk dat de overheid op enig moment besluit om postbezorging geheel of gedeeltelijk stop te zetten. Een zogenaamde 'lockdown'.

Zover zijn we nog niet, maar dat houden we in de gaten.
We kunnen echter nu al wel aangeven hoe we dan zullen handelen:

  1. Van bestellingen of onderdelen die niet geleverd kunnen worden, zal direct het betreffende aankoopbedrag teruggestort worden.
  2. En we zullen u daar direct over inlichten als blijkt dat het zover is.
  3. U als klant hoeft daar niets voor te doen, die zorg nemen we u uit handen.
  4. Zodra bekend is wanneer de situatie weer genormaliseerd is, of bepaalde producten weer geleverd kunnen worden, zullen we dat ook kenbaar maken naar de desbetreffende klanten.
  5. Ook zullen we op de levertijdpagina nadere algemene informatie verschaffen.

Uiteraard hopen we niet dat het zover komt :)

 

12 Maart:

Hoe zit het met het coronavirus en kefir; kan het via voeding verspreid worden?

Kort antwoord: Nee! Het virus heeft altijd een menselijke of dierlijke 'gastheer' nodig om andere mensen/dieren te kunnen besmetten. Via voeding is dat onmogelijk. Deze wijsheid komt niet van ons, maar van het RIVM. Voor (nog veel) meer info hierover, zie deze pagina en dan het 8e bovenkopje (titel: "Kan het nieuwe coronavirus zich ook verspreiden via voedsel?")

© 2011 - 2020 Kefirshop | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel